إعداد المعلم: الأدوات والأساليب قبل التدريس

-
-
في الخطوات التالية ، سنحاول تقديم خبرتنا في الفصل الدراسي ومساعدتك في تدريس النشاط.
-
-
לפני הכניסה לשיעור: מצורפת דוגמה לפירוט השיעור, קישור לציוני דרך מתכנית הלימודים ומילון מונחים בגאומטריה.
-
-
הכנה לפני השיעור: מומלץ שהשולחן יהיה ריק מציוד (מלבד הקלמר).
-
שולחן נקי וכיתה מסודרת מסייעים במיוחד לתלמידים עם בעיות קשב.
הקפדה על ההמלצות יסייעו לשיעור מהנה.
-
-
הכנת השיעור: מומלץ לא לומר לתלמידים מהו הדגם שנקפל.
ההפתעה חשובה ולכן מומלץ להכנס לאתר אוריגאמטריה ולהדליק את המקרן רק כשמוצגת הפעילות לתלמידים.
-
מומלץ להכין את השיעור בבית לפני שמלמדים בכיתה.
-
-
מפתח סימנים: לפני שמתחילים לקפל מומלץ להכיר את מפתח הסימנים.
-
מפתח סימנים:
שאלה לדיון
תשובה
הוראת קיפול
הערה למורה
מספר מסך
לשקופית הבאה
לשקופית הקודמת
כל השלבים ביחד
לסגור את השיעור
-
-
חלוקת הנייר: מומלץ ליצור את מניפת הדפים, ולאחר מכן לחלק את הנייר לילדים.
-
מומלץ לקפל בפעילויות אך ורק עם נייר אוריגאמי המאפשר גמישות בקיפול, והתאמה מלאה לסוגי הפעילויות.
-
-
המלצה: נבקש מהתלמידים לקפל רק על השולחן. דבר שייסייע בתהליך הקיפול ובדיוק.
-
לבקש מהילדים להצמיד צלע לצלע או להצמיד קדקוד לקדקוד ולהדק. כשנבקש מהתלמידים להדק את הקיפול נשתמש במונח “אצבע נוסעת על הקיפול”.
-
-
הדגמה: אך ורק עם הנייר של המורה, אם יש צורך אפשר לחזור על ההדגמה מספר פעמים.
-
רכישת בטחון עצמי בקיפולים הוא תהליך ואין להתערב בתהליך זה.
מומלץ להניח את הקיפול של המורה ליד הקיפול של הילד ולהדגים רק עם הנייר של המורה.
-
-
סיוע לתלמידים: אסור בתכלית האיסור לגעת בעבודה של התלמיד. לא נתקן ! ולא נשפר!
-
הדגמה תהיה רק עם הנייר של המורה!תיקון ושיפור יוצר חוסר בטחון ותחושה שהתלמיד אינו מספיק טוב. עלינו להראות לתלמיד שהוא יכול לקפל לבד ושהעבודה שלו טובה. גישה זו יוצרת מוטיבציה.חשוב להיפרד לנצח מהנטייה ומהרפלקס לגעת או לתקן!
-
-
המלצה: לאחר כל שלב קיפול, מומלץ לעבור בין התלמידים ולוודא שהם קיפלו על-פי ההוראה.
-
חשוב להדגים עם הנייר שלכם, מבלי לגעת בנייר של התלמיד.
-
-
דיוק: כשתלמיד שואל את המורה האם הוא קיפל מדויק. מומלץ להציע לו לבחון האם הוא מרוצה מהדיוק.
-
ככול שנקפיד ונלחץ את התלמיד לדייק, כך נפגע ביכולתו למצות את היכולת שלו לדייק.
מומלץ לבקש מהתלמיד להחליט על הדיוק בעצמו, ולא לצפות למשוב שלנו בנושא הדיוק.
-
-
שאלה לדיון: מומלץ לקיים סביב השאלה דיון וחקר.
-
בלחיצה על סימן השאלה השאלה תעלם, וכך יתאפשר למורה לשאול שאלה נוספת.
-
-
תשובה: מומלץ להציג את התשובה לאחר שהתלמידים ענו על השאלה, ונערך דיון בכיתה.
-
על-ידי לחיצה על סימן הקריאה התשובה תיעלם.
-
-
הוראת קיפול: מוצגת באנימציה. כך שכל מורה יוכל להשתמש בקיפולי נייר, מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
-
-
לחיצה על סימן זה מראה לנו את כל שלבי הפעילות, ומאפשרת לנו להכנס אל השלב שבו אנו מעוניינים.
-
לחיצה על הסימן מאפשרת לנו לחזור בקלות אל השלב בו אנו מעוניינים.
-
-
כשתלמיד מסרב לקפל: לרוב זה קורה בשל ניסיון העבר והחשש מכישלון.לכן מומלץ לומר: “הנייר מונח על השולחן, אבל אינך חייב לקפל”.משפט זה מסייע לתלמיד לשחרר התנגדויות.
-
במרבית המקרים התלמיד יקפל, ולאחר חוויה חיובית התלמיד ישתף פעולה ואף יצפה לשיעור. מומלץ לשתף את התלמידים גם בדיון על הגאומטריה.
-
-
מילים מומלצות לחיזוק ועידוד: איצ´י באן – אתה אלוף (ביפנית). סוגוי- מדהים נהדר (ביפנית).
-
משפטים שמומלץ לוותר עליהם:”לא ככה… לא נכון… תדייק…לא טוב”. משפטים שרצוי לומר: “יפה מאוד, תפתח את המשולש ותקפל”.
-
-
שפת ההוראות: מומלץ להשתמש בשפה מתמטית מדויקת במתן ההוראות.
-
בתהליך הקיפול ננחה בשפה המתארת את מרכיבי המצולעים.נתאר: צלע במקום קו (במידה ומדברים על הצלע). קדקוד במקום פינה, דלתון במקום עפיפון. גם אם התלמידים אינם מבינים מהו דלתון, חשוב לקרוא לדלתון בשמו.
-
-
פירוק והרכבה: פירוק והרכבה של מצולעים מסייע לתלמידים לפתח תפיסה מרחבית וכיוונית, ולזהות את המצולעים גם בטרנספורמציה.
-
-
נשמח לקבל משוב מכם על הפעילות שלימדתם.
-
יציאה מכל פעילות מחזירה אותנו לדף קודם למשוב עמיתים.
-
-
מומלץ להכנס לאקדמיה ברשת.
- פירוט מבנה השיעור
-
يتم عرض النشاط عبر الانترنت في كل مرحلةسؤال للمناقشة: اطلب من الطلاب العثور على الاجابة باستخدام الورقق المطوي.الاجابة: ينصح بمطاردتها بعد اجاية الطلاب على السؤال وعقد حوار في الصف.المهمة: العمل في ازواج او في مجموعات.تعليمات الطي: تظهر في الرسوم المتحركة التي تساعد على التدريس من خلال طي الورق دون ان تكون خبيرا في الاوريجامي.
- رابط لتفاصيل أساليب المعلم